Quoniam
hodie ter iteratur 12, conspicuum hunc diem esse existimant nonnulli (hoc
etiam sensit, ut palam est, novus et inlustris pipiator...). Mihi quidem dies
aptissimus videtur ad cogitandum de principiis, quibus natura regitur, quod his
de rebus quaerentes saepe reperimus numerum 12, atque 3 et 6, qui in eo
continentur. Etenim iam antiqui Graeci cum originem deorum narrabant his
computis maxime utebantur: ut ab Hesiodo proditum est, initio fuerunt Chaos,
Eros, Gaia. Sex porro fuerunt Titanes, atque sex Titanides (adice tres
Cyclopes et tres Centimanus), inde duodecim dii in Olympo sedentes, quos Graeci
maxime colebant. Et alia exempla dari possunt, quae monstrant apud Graecos tales
numeros a rebus divinis minime alienos fuisse.
Sed ut ad res scientificas transeamus, etiam in hodierna
descriptione principiorum naturae a physicis instituta, nisi fallor, eminet
haec series numerorum. Particulae autem elementariae sunt res minimae, ex
quibus omnes maiores particulae componuntur. Omnes res, quas videmus (atque
quas non videmus), quae sunt quaeque fuerunt, factae sunt ex his elementariis particulis.
Separantur quidem in duo genera: fermiones et bosones. Sunt fermiones particulae
turbine (spin) ½, ex quibus fit quod “materiam” appellamus; dicuntur
autem bosones “gauge” eae particulae turbine 1 (id est, integra), quae vires inter particulas transferunt.
Quot igitur
particulae elementariae (id est, quot fermiones et quot bosones) reperiri
possunt? Ecce responsum quod plerique scientifici probabilissimum putant:
-12 fermiones, in duo genera divisi: leptones et quarca.
Vtrumque genus dividitur in tres 3 “familias” aut species. Sunt 6 leptones (e.g., electron inter leptones
numeratur) et 6 quarca, ex quibus omnis materia nuclearis atomi componitur.
-12 bosones
“gauge”: photon, bosones W+, W-, Z0, atque octo gluones (boson
higgsianus non inter bosones “gauge” numeratur).
Ita numeris
3, 6, 12 ordo particularum signatur, ut in mythis harmonia caelestium.
Fortasse, ut credo, perquisitiones futurae demonstrabunt hoc schema nequaquam
in rebus inesse, sed in mente humana tantum quae de rebus cogitat. Atqui
hoc mirum adhuc mihi videbitur, quare homines saepissime hos numeros reperire
credant res caelestes aut principia naturae perscrutantes? Quare hunc sensum, hanc formam cogitationis
habemus, aut unde?
(Nogueras scripsit)
Si relationem videre cupis qua particulae elementariae
simplicibus verbis et eloquentissimis imaginibus perbelle explicantur, hic
preme.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada